Young, Wild & Free

Nasjonalpark og strandliv

Vi fikk de fra hotellet til å hente oss på togstasjonen, men visste virkelig ikke hvor mye det egentlig kostet, så litt strek i regningen. På den andre siden hadde vi reist hele natten, så det var deilig å bli hentet i stedet for å finne ut av lokal buss og sånn. Hotellet hadde de skjønneste bungalowene, vi hadde myggnetting og lå rett med elva. De organiserte aktiviteter og vi bare kjørte på, for å si det sånn. Det var å flyte nedover elva i en gummiring, kanopadling og nattsafari. Den siste OK, men jeg hadde forventet å se flere dyr. Men det er jo naturen vi snakker om, og en kan jo ikke styre den. Allikevel så vi jo ganske mye. Dag to så vi jungelen om dagen som også var nokså spennende. Vi måtte betale inngangspenger til nasjonalparken (Khao Sok, hvis jeg har glemt å nevne det... ) og Astri kom inn på barnebillett (under 14 år)!! Haha ;)
large_IMG_8454.jpglarge_IMG_8456.jpglarge_IMG_8469.jpglarge_IMG_8488.jpglarge_IMG_8521.jpglarge_IMG_8523.jpglarge_IMG_8527.jpglarge_IMG_8544.jpglarge_IMG_8551.jpglarge_IMG_8572.jpg

I Bangkok merket vi ikke mye til regntiden, men det gjorde vi definitivt i regnskogen! Da vi gikk på tur begynte det å plaske, men det var egentlig deilig fordi det var så varmt...

Etter jungelturen var det tid for lunsj, og så klarte vi å ta den lokale bussen til Phuket. Her må det nevnes at vi betalte like mye for en 4 timer lang busstur, som vi gjør hjemmefra til byen! Vi ble litt bekymret for det regnet hele bussturen, og også når vi kom frem til Phuket. Vi tok så taxi til Patong Beach og fant et hostell. Må nesten si at det var deilig å dele rom med mange andre igjen :P Vi booket 2 netter men utvidet en natt til. I går var vi kun på stranden, og det var deilig etter mange aktiviteter. Det var et tynt skylag og litt regn, men hver gang regnet kom, satte vi tingene under en solstol og løp ut i vannet. Og en får farge gjennom skyene og!

Ellers har vi vært en uke i Thailand allerede, og jeg må si at tiden flyr fort! Og så er jeg glad for at vi er to og at vi ikke har noen planer, bare tar det som det kommer. Vi er også blitt flinkere på pruttingen, og veldig glade for at vi var i Bangkok først, for her i Phuket prøver de virkelig å lure turistene! De dobler prisen fra det de sa i Bangkok og vi bare ler fordi vi vet hva det egentlig er verdt (når det er sagt betaler vi sikkert for mye uansett... ). Så lurer vi på hvor mange turister som faktisk betaler den høye prisen, for sett med norske øyne så er det uansett ikke sååå, dyrt. Men en kan ikke stole på noen.

Patong beach er veldig fin. Det er en miks av unge, gamle og barnefamilier, Det er hovedstedet for ladyboys, go-go barer og prostituerte, men som lonely planet-boka sier så er det noe ekte med det, de prøver ikke å skjule det (selv om det kan være kjempevanskelig å se om det egentlig er en gutt eller en jente, så en tror alltid at det er en ladyboy, bare sånn av prinsipp). Selgerene er mer innpåslitne, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger folk har tilbutt oss "ping-pong show". Ellers er Phuket en smule for turistete for min smak. Turen går videre til Ko Phi Phi som ikke kommer til å være mindre turistete, men det får heller være. Jeg er uansett glad for å se stedene selv og vite hva jeg går til. Jeg kommer for eksempel aldri til å kjøpe en charterferie til Phuket, uansett hvor billig det er!

Andre positive ting går ut på at jeg ikke trenger å lage min egen mat lenger! Føler det som veldig luksus å kunne gå ut å spise hver kveld, dvs hvert måltid egentlig... Her er det også enkelt å vaske tøy, en leverer det i en pose, og så betaler en kilopris. Det er også deilig. Sjøen er varm, bølgene gøye og selv om det regner litt er temperaturen langt over 20 grader selv på kvelden. Så konklusjonen er vel egentlig at vi koser oss på tur :)

Skrevet av ekjetsa 09:21 Arkivert i Thailand Tagged beaches været planer aktiviteter