All these things that I have done

overcast 27 °C

Jeg har i hvert fall ikke hvilt på laurbærene de siste ukene! Etter den fantastiske turen til Whitsundsays var jeg to netter på Airlie Beach der jeg ventet på at Eirin skulle bli ferdig med sin tur så vi kunne ta turen nordover sammen. Klokken 7 om morgenen tok vi bussen til Townsville og ferja videre ut til Magnetic Island. Der hadde vi booket et veldig artig hostel med et Koala-sanctuary på stedet. Torsdagen var vi på omvisning der og fikk holde krokodille, firfisle, slange, kysse en papegøye og klappe en koala. large_IMG_8083.jpglarge_IMG_8087.jpglarge_IMG_8116.jpgEtter en kort lunsjpause bare det på ridetur! Det viste seg fort at Eirin og meg i grunnen var de eneste som hadde ridd noe før. Jeg galloperte til og med (men vil ikke si at det var en veldig positiv opplevelse. Gøy å ha gjort, men barndommens skrekk kom tilbake og jeg satt og tviholdt meg i salen det minuttet det stod på). Travingen derimot var veldig ok. large_IMG_8126.jpg Etter en aktiv dag bestemte vi oss for å utforske øya på fredagen. Egentlig var planen å leie scootere, men siden været var veldig utrygt, ble det bil i stedet! large_IMG_8130.jpgDet begynte for å hølje, og vi var glade for valget vi hadde tatt. Tilfeldig kom vi over en gruppe rock-wallabys som vi matet. large_IMG_8155.jpg Magnetic Island, Nelly Bay: large_IMG_8141.jpgVittig skilt på hostellet: large_IMG_8080.jpgVi oppdaget snart at det ikke var veldig mange veier på øya, og siden det regnte og derfor ikke var veldig kult å gå ut på utsiktpunkter, hev vi oss rundt, booket en tidligere buss og satte nesen mot Mission Beach. Lenge leve spontaniteten! Der ble vi hentet på bussholdeplassen av hostellet, vi slapp bagasjen inn på rommet og løp til kjøkkenet for å ordne middag; vi var nemlig skrekkelig sultne. Tilbake på rommet etterpå løftet Eirin på lakenet sitt og oppdaget at sengen hennes hadde bedbugs, et ikke veldig hyggelig fenomen ettersom de biter, litt sånn som loppestikk. Vi fikk ikke tak i noen fra hostellet siden resesjonen var stengt, og ekspressringte et annet hostell vi hadde hørt var bra. I første omgang var de tvilsomme til å la oss slippe inn fordi de hadde misforstått litt, og trodde bedbugsene var i baggasjen vår, ikke bare i senga på hostellet, men etter om og men og to litt hysteriske/desperate norske jenter ble alt forstått og vi fikk "prinsesse-suiten": firemannsrom med eget bad og, det første jeg kommenterte på, egen hårføner! Da vi fikk roet oss litt måtte vi jo le av oss selv og tenkte på hvordan de i resepsjonen også sikkert humret litt etter det rabaldere vi nettopp hadde forårsaket. Etter en god natts søvn og 0 bedbugs, var det tid for rafting på lørdag! De kjørte oss opp til Tully-elva som skal være den beste elva å rafte i i Australia. Og skal si det var gøy! Eirin og jeg satt helt fremst i båten en stund og holdt på å dette uti mange ganger, men det var jo det som var gøy! Så rafting anbefales på det sterkeste. large_IMG_8161.jpgSiden Eirin hadde et dykkekurs booket til i dag, mandag fra Cairns, tok vi bussen opp hit i går. Vi hadde booket hostellet på forhånd, og det hadde fått gode reviews på nettet, men jeg må ærlig si at jeg tror det er det verste hostellet jeg har vært på til nå. Hun i resepsjonen fant først ikke nøkkelen til rommet vårt, så hun sa hun skulle låse oss inn og senere komme med nøkkel til oss når hun fant den. Men da vi ko til rommet oppdaget vi at det kun var en ledig seng der, ikke to! Så vi ble oppgradert til (noe som i og for seg ikke var så dumt). Men airconditionen funker ikke så veldig bra, så natta er nokså rastløs og varm, ligger uten laken og teppe og i det hele tatt. Det er heller ikke særlig til ventilasjon i rommet. Kjøkkenet er ikke utstyrt, de har ikke smørekniver og ikke boller, så frokostblandingen i dag morges ble spist fra kopp og plastikkbeholder. Men en må jo smile litt også, det er en del av sjarmen, og det er tross alt bare 3 netter. Jeg har kommet til Cairns som var målet mitt 3 uker før jeg forlater Australia, så jeg er litt usikker på hva jeg skal finne på. Jeg har lyst til å finne noe Work for accommodation på et hostell, men om det blir i Cairns eller litt lenger nord er usikkert. Men hvis ikke jeg finner noe i Cairns tar jeg turen opp til Port Douglas på onsdag når mine 3 netter her på hostellet er ferdig. Eirin har fortsatt dykketingen sin, men kanskje hun følger etter meg etter helga. I Cairns har jeg fått veldig sydenfølelse, det er tropisk hett og luftfuktig, og langs strandpromenaden i gårkveld var det masse liv og nattmarked, som forsåvidt var ålreit. Dette er stedet å kjøpe suvenirer, men har liksom ikke så mye plass og vet ikke om jeg gidder å drasse det med meg rundt hele Thailand også.

Skrevet av ekjetsa 00:57 Arkivert i Australia Tagged rafting cairns reisedatoer planer hesteridning aktiviteter